Mały budżet reklamowy w sieci? To dziś nie problem! Sprawdź jak promować markę przy małym budżecie reklamowym lub za darmo dzięki 6 ciu sposobom!

0
167

Gdy chcemy reklamować swoją markę, bloga czy biznes w sieci, a nie mamy wystarczająco dużo środków lub nasz budżet jest mały, zazwyczaj stajemy przed wątpliwościami i dylemat czym czy rozpoczynać taką promocję. W internecie oprócz wykupienia płatnych reklam za duże sumy istnieje wiele innych sposobów promocji marki, które są tanie, atrakcyjne cenowo lub nawet darmowe. W tym tekście przedstawiamy 6 ciekawych sposobów promocji, które nie będą wymagały od nas dużego kapitału.

Reklama na FB — płatne

Pierwszym płatnym sposobem reklamy, ale który umożliwia tanią i ekonomiczną reklamę jest Facebook Ads. To system reklamy Facebooka, czyli największego portalu społecznościowego na świecie. Umożliwia on w zamian za opłatę wyświetlenie naszych reklam jego użytkownikom. Reklama taka może mieć kilkanaście form — od postu po wiadomość w skrzynce czy materiał video. Możemy też umieszczać reklamę w różnych częściach serwisu od aktualności po prawe kolumny czy nawet na Instagramie, gdyż serwis jest własnością Facebooka. Reklamę na Facebooku może uruchomić każda osoba — nawet prywatna. Istnieją dwa sposoby rozliczania się — główny za wyświetlenie reklamy i nieco mniej popularny dostępny jedynie przy niektórych opcjach za kliknięcie w link i przejście na witrynę zewnętrzną. Koszt dotarcia do odbiorcy różni się w zależności od parametrów, ale przeważnie w cenie kilkunastu złotych możemy dotrzeć do kilkuset – kilku tysięcy odbiorców.

Influencer Marketing / płatny

Kolejnym niskokosztowym sposobem promocji, który również w cenie kilkunastu złotych umożliwi nam dotarcie do kilkuset — kilku tysięcy odbiorców jest Influencer marketing. Jest to sposób reklamy, który polega na tym, iż płacimy influencerowi — osobie znanej w danej kategorii za to, że poleci naszą markę czy produkty swoim fanom. Obecnie wiele osób reklamuje się prywatnie, a w sieci istnieją portale, które łączą influencerów z wydawcami reklam. Znajdziemy na nich osoby o różnej ilości fanów, działające na różnych serwisach i platformach oraz żądające różne stawki za promocję. Dzięki temu możemy wykupić np. promocje w materiale na YouTube, blogu czy Instagramie. Reklamować się w stylu amerykańskich gwiazd i dużych firm możemy już przy kilkudziesięciu złotowym budżecie. Takie zyskanie rozgłosu będzie ekonomiczne i skuteczne – szczególnie na początku promocji marki, kiedy idol w danej dziedzinie poleci nasz produkt.

Marketing szeptany — darmowy/płatny

Kolejnym — tym razem darmowym sposobem reklamy w sieci jest marketing szeptany. Jest to popularny Buzz Marketing, czyli umieszczenie pozytywnych opinii polecających naszą markę w internecie. Sposób ten opiera się na samym fakcie polecenia. Wiele badań naukowych dowodzi, że zdecydowana część osób mających do wyboru kilka produktów czy usług, wybierać będzie te, które są polecane. Warto zatem nakierować potencjalnych klientów na naszą markę. Marketing szeptany polega zatem na umieszczeniu w sieci np. na forach internetowych tematycznych wpisów polecających naszą markę i zachęcających do skorzystania z naszych usług. Wpisy takie możemy dodawać samodzielnie — za darmo. Ich stworzenie nie jest skomplikowane a dodanie kilku zdań w formie posta na różnych forach tematycznych możliwe do wykonania przez każdego. W opcji płatnej możemy zatrudniać agencję marketingową, która w zamian za opłatę będzie dodawała takie wpisy w sieci.

Profile w Social Mediach — darmowy

Reklama i promocja w sieci nie może obejść się bez social mediów. Obecnie portale społecznościowe są centrum wydarzeń i życia w internecie. Spotkamy na nich miliony osób z różnych grup. Dzięki temu możemy takie portale jak Facebook czy Instagram wykorzystać do darmowej promocji naszej marki. Promocja na nich będzie odbywała się poprzez założenie i prowadzenie oficjalnego profilu marki. Pierwszym krokiem jest utworzenie oraz poprawne uzupełnienie profilu. Możemy na nim regularnie publikować content i właśnie nim przyciągać osoby poszukujące informacji np. o odchudzaniu czy nauce pływania. Dobrym pomysłem będzie reklamowanie się na grupach tematycznych czy organizowanie darmowych webinarów. Social media możemy wykorzystać też do viral marketingu, oferując darmowe treści czy e-booki opatrzone naszym logiem. Wszystko to możemy wykonać samodzielnie i za darmo zdobywając wielu klientów.

Viral Marketing — darmowy

Ciekawym sposobem, który w niektórych przypadkach pomoże nam zareklamować markę wśród tysięcy użytkowników, jest viral marketing. Jest to sposób marketingowy polegający na tym, iż tworzymy materiał, który ma rozprzestrzeniać się samodzielnie – jak wirus. Powodem tego może być jego szokująca, wartościowa lub śmieszna forma. W jaki sposób możemy stworzyć np. śmieszny filmik lub przydatnego e-booka i wypuścić go do sieci. Wiele osób i znajomych polecających materiał w danej grupie tematycznej, będzie polecało naszą firmę — całkowicie za darmo. W ten sposób możemy dotrzeć do tysięcy odbiorców bez ponoszenia kosztów dystrybucji. Jedynym warunkiem jest stworzenie odpowiedniego viralowego materiału. O pomoc w jego stworzeniu możemy poprosić też agencje marketingowe w zamian za opłatę.

Content marketing — darmowy / płatny

Ostatnim — darmowym lub płatnym sposobem promocji w sieci jest content marketing. Polega ona na tym, iż tworzymy wartościowe treści i publikujemy je publicznie. Osoby, które poszukują danych informacji, natrafiają na nie, a tym samym na naszą markę i przy okazji uzyskania informacji sprawdzają też nasz sklep czy firmę. Treści możemy wykonywać samodzielnie w postaci np. wpisów blogowych, e-booków, audiobooków, nagrań video, grafik, raportów czy webinariów. Możemy też zlecić pisanie tekstów sponsorowanych i umieszczanie ich na tematycznych stronach internetowych. Content marketing daje wiele możliwości, które są zarówno pozytywnie odbierane przez internautów, a jednocześnie mogą być darmowe i przyprowadzać nowych klientów do naszej firmy. Content marketing warto wykonywać nawet w najmniejszej liczbie, ale regularnie, gdyż treść pozostają w sieci przez długi czas i pomagają przyciągać nam klientów do naszej marki regularnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here