Wizytówka Google Moja Firma na Google Maps jest dziś nieodłącznym elementem zdobywania klienta w sieci oraz pozycjonowania lokalnego witryny i firmy w internecie. Z map Google korzysta wiele osób w poszukiwaniu firm czy usług. Zdecydowanie zatem warto mieć na mapach swoją pinezkę. Wbrew pozorom wizytówki takie również pozycjonuje się i wyświetla pod odpowiednim kluczem. Możemy więc dostosować swoją wizytówkę w taki sposób, aby znajdowała się na odpowiednich miejscach w wyszukiwarce i była polecana przez Google na mapach. Jak zatem pozycjonować taką wizytówkę? Szczegóły poniżej.

Czym jest wizytówka Google Moja Firma na Google Maps?

Wizytówka Google Moja Firma na Google Maps to popularna pinezka na mapie. Możemy stworzyć ją za darmo oraz bez większego problemu. Cały proces polega jedynie na uzupełnieniu formularza oraz weryfikacji listownej (przepisaniu kodu otrzymanego listem). Celem wizytówki jest proponowanie użytkownikom Google Maps firm lub usług na mapie np. fryzjerów, sklepów z zabawkami itp. Stworzona wizytówka na Google Maps jest wyświetlana w rankingu wraz z innymi, jeśli dany użytkownik szuka konkretnej firmy. Wizytówkę taką można również pozycjonować, czyli optymalizować, aby Google wyświetlało ją na pierwszych miejscach po lewej stronie na mapie oraz często pokazywało naszą wizytówkę w tradycyjnej wyszukiwarce po prawej stronie wyników.

Uzupełnienie danych w 100%

Pierwszym krokiem do pozycjonowania wizytówki i podnoszenia jej rankingu na mapach Google jest uzupełnienie wszystkich danych. Jest to prosta czynność, ale często lekceważona. Bardzo ważnym jest uzupełnienie danych w 100%. Tylko takie wizytówki będą promowane przez Google, a uzupełnienie danych to podstawa dalszych działań. Dane muszą być poprawne i takie same w całym internecie np. na stronie www. Należy podać też numer telefonu, adres czy nazwę marki oraz zadbać o to, aby inne wizytówki w innych katalogach w sieci posiadały takie same dane. Dobrym pomysłem o ile posiadamy telefon stacjonarny, jest podanie właśnie jego. Google dzięki numerowi kierunkowemu jeszcze ściślej zwiąże nas z daną lokalizacją. Warto podać też adres strony internetowej oraz zadbać o jej pozycjonowanie, gdyż w pewnym stopniu wpływa to na pozycję wizytówki.

Komentarze i oceny

Ważnym elementem naszej wizytówki na Google Maps są komentarze i oceny. Użytkownicy korzystający z naszych usług mogą dodawać je na wizytówce. Wiele osób wybierając daną firmę czy markę, sugeruje się tymi komentarzami, ale nie jest to jedyny powód, dla którego warto zadbać o ten element. Drugim ważnym powodem jest fakt, że Google promuje wizytówki, które posiadają regularnie dodawane komentarze oraz oceny. Warto też odpowiadać na takie komentarze np. dziękując za ich dodanie czy zapraszając na kolejną wizytę. Jeśli wizytówka będzie komentowana często, mamy szanse zostać zaproponowani na wyższych miejscach. Wbrew pozorom, o czym błędnie sądzi wiele osób, Google nie promuje bezwzględnie wizytówek, które mają po prostu najwięcej ocen i są to oceny najwyższe. Warto dlatego postawić na regularne, naturalne dodawanie ocen i zachęć klientów do tego np. ulotkami drukowanymi, e-mailami czy prośbą.

Porada: Zdecydowanie nie warto wykupywać ocen na Google. Te mogą być dodawane z podejrzanych anonimowych kont. Google posiada wiele algorytmów wykrywających nienaturalny ruch i może nawet obniżyć ranking naszej wizytówki za takie działanie.

Zdjęcia i video

Podczas uzupełnia wizytówki, będziemy musieli dodać zdjęcia lub video. Warto wykorzystać taką możliwość i dodać jakościowe fotografie naszej firmy, budynku, produktów czy magazynu. Dobrym pomysłem będzie też dodanie filmiku. Takie działanie jest korzystne z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest fakt, że Google dużo bardziej przychylnie patrzy na wizytówki, które zawierają wiele materiałów wysokiej jakości. Drugim powodem jest możliwość dodawania zdjęć przez użytkowników. Te często nie są korzystne i profesjonalne, ale jeśli będą jedynymi zdjęciami, odbiorcy mogą właśnie tak kojarzyć naszą firmę.

Wirtualny Spacer 360 stopni

Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania wizytówki Google jest dodanie spaceru 360 stopni. Jest to spacer w stylu Google Street View, który obejmuje naszą firmę, siedzibę, biuro czy np. hotel. Warto wykorzystać tę możliwość, gdyż wiele firm nie dodaje takiego spaceru, nie troszcząc się nawet o tradycyjne zdjęcia. Wirtualny spacer to kolejny wysokojakościowy content na naszej wizytówce. Dla klientów będzie też bezpośrednią zachętą do skorzystania z naszych usług. Aby wykonać taki spacer, możemy zamówić go u fotografa lub skorzystać z listy fotografów rekomendowanych przez Google. Na stronie wirtualnego spaceru istnieje lista zawierająca numery telefonów do osób z poszczególnych miast na świecie, które spełniają standardy Google i wykonywały już takie spacery. Osoby te pomogą dodać nam również wizytówkę czy udostępnić ją na stronie www i ich wybór jest najlepszą opcją. Samą wizytówkę fotograf tworzy, wykonując zdjęcia, co kilka metrów w różnych częściach pomieszczenia. Następnie składa je w wirtualny spacer w programie i umieszcza na wizytówce. Cała operacja trwa do ok. godziny i kosztuje ok. kilkuset złotych za 100 m2.

Faq, godziny otwarcia, wpisy

Aby nasza wizytówka była lepiej pozycjonowana, warto uzupełnić ją drobnymi elementami, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się zbędne. Dobrym pomysłem będzie dodanie sekcji pytania i odpowiedzi, w których udzielimy krótkich odpowiedzi na najczęstsze wątpliwości. To bardzo pomocna sekcja, znacznie ułatwiająca podjęcie decyzji o wyborze naszej firmy przez klientów. Warto także dodać godziny otwarcia czy link do rezerwacji. Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość dodawania krótkich wpisów — takich jak posty np. na Facebooku czy Twitterze. Warto umieścić w nich odpowiednie słownictwo i robić to regularnie. Tak drobne elementy kumulujące się mogą wspomóc pozycjonowanie naszej wizytówki. Wszystkie te działania będą zatem korzystne zarówno dla użytkowników jak Google, które będzie oceniało wyżej naszą wizytówkę. Zachęcający może być również fakt, że wiele osób nie dodaje w ogóle wizytówek na mapach Google lub robi to niedbale i powierzchownie. Dzięki temu wypełniając ją odpowiednio i dbając o nią mamy duże szanse wyprzedzić wielu bezpośrednich konkurentów i być promowani przez Google przed nimi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here