Jeśli zastanawiasz się nad inwestycją w pozycjonowanie swojej firmowej strony internetowej, zapewne zastanawiasz się na ile sensowne jest wykładanie dużego budżetu na wynajęcie agencji seo. W tym artykule odpowiadamy na różne wątpliwości dotyczące pozycjonowania strony.

Jeśli kontaktowałeś się już z kilkoma agencjami seo w temacie pozycjonowania to zapewne dość szybko zauważyłeś, że są to usługi, których koszt jest dość spory. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że wiele firm pozycjonujących oferuje bardzo wysokie stawki za swoje usługi niejednokrotnie niezbyt wiele gwarantując. Na wstępie trzeba zaznaczyć, że problematyka pozycjonowania wynika z faktu, że mamy do czynienia z usługą, która dotyczy trzeciej firmy – a dokładniej należącej do niej internetowej wyszukiwarki – Google. Czy firma pozycjonująca strony w Google może zagwarantować efekty swoich działań skoro bezpośrednio są one uzależnione od działania niezwykle skomplikowanych algorytmów wyszukiwarki? Jako inwestor, klient agencji możesz jedynie żywić zaufanie, że wykona swoje czynności możliwie na jak najwyższym poziomie uwzględniając aktualne czynniki rankingowe Google. A zatem podstawową wątpliwością jest kwestia opłacalności finansowego wkładu w pozycjonowanie strony. Jako wieloletnia agencja seo Nedio wiemy, że w większości pozycjonowanych przez nas stron internetowych, koszty poniesione przez naszych klientów zwracają się z niezłą nawiązką. To prawda, że działanie algorytmów nieustannie się zmienia, ale rolą naszych specjalistów seo jest wychodzenie im naprzeciw. Pracownicy Google na ogół z wyprzedzeniem podają informacje na temat przyszłych istotnych aktualizacji działania algorytmów wyszukiwarki. Na bieżąco monitorujemy tego typu sygnały i dostosowujemy strony internetowe naszych klientów, aby przy rozmaitych aktualizacjach Google nie tylko nie ucierpiały, ale wykorzystywały przewagę nad stronami konkurencji, która pod względem dopasowania do bieżących zaleceń została nieco w tyle. W całym procesie pozycjonowania dąży się do tego, aby ruch na stronie internetowej klienta docelowo był tańszy niż analogiczny pozyskiwany z innych kanałów reklamowych, takich jak płatne reklamy Google Ads.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Jest to odwieczne pytanie zadawane przez właścicieli firm oraz stron internetowych. Dzwonią do firmy seo i zadają bezpośrednie pytanie: ile to kosztuje? Jakie odpowiedzi najczęściej padają z ust specjalisty seo? Najczęściej są to: “To zależy”, “Nie wiem”, “A skąd mam wiedzieć?”, albo tak naprawdę odpowiedź dawana przez nas “Proszę podać adres strony, cele, które chce pan osiągnąć i poczekać kilka dni na wycenę”. A tak całkiem serio, to jest takie trochę pytanie, jakby spytać, ile kosztuje samochód, albo ile kosztuje obsługa prawna mojej firmy. To zależy od celów do osiągnięcia. To logiczne, że inny jest koszt wypozycjonowania się na ogólne hasło: “Pozycjonowanie”, gdzie w wynikach wyszukiwania trzeba przeskoczyć mnóstwo niezwykle autorytatywnych domen, a co innego, np. “kopanie ogródka Pścimów”. To drugie hasło to oczywiście obrazowy przykład. Dokonując wyceny, agencja seo ustala z klientem pozycjonowane hasła, a następnie na podstawie analizy stron internetowych konkurencji można dopiero założyć budżet, jaki jest potrzebny, aby ich przeskoczyć w wynikach wyszukiwania Google.

To oczywiste, że zastanawiając się nad inwestycją w pozycjonowanie mamy liczne dylematy, niemniej korzyści jakie można odnieść ze skutecznie przeprowadzonego pozycjonowania trudno przecenić. Dla wielu firm skuteczna kampania seo oznaczała niezwykle dynamiczny rozwój.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here