Transport i spedycja krajowa/międzynarodowa   Powrót

Zakwaterowanie opcja
Wyżywienie tak
Materiały dydaktyczne tak



Skrócony opis szkolenia
POWOŁAJ SIĘ NA PORTAL I ODBIERZ RABAT PRZEZ TELEFON
Szczegóły pod nr tel. 22 460 46 12
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.
Program szkolenia
I Dzień

1. Warunki dostaw w kontrakcie handlowym: 
• warunki zastosowania warunków dostaw INCOTERMS 2010,
• czym kierować się przy wyborze określonej formuły?
• inne formuły: RAFT, COMBITERMS.

2. Loco, franco, Ab Werk i inne – jak to tłumaczyć?

3. Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 i porównanie z warunkami INCOTERMS 2000: 
• obowiązki kupującego i sprzedającego,
• ryzyko kupującego i sprzedającego,
• koszt kupującego i sprzedającego,
• PRZEJŚCIE RYZYKA I KOSZTU w poszczególnych formułach INCOTERMS: 
• Wszystkie rodzaje transportu: 
• EXW - EX WORKS,
• FCA - FREE CARRIER,
• CPT - CARRIAGE PAID TO,
• CIP - CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO,
• DAT - DELIVERED AT TERMINAL,
• DAP - DELIVERED AT PLACE,
• DDP - DELIVERED DUTY PAID.
• Tylko transport morski i wodny-śródlądowy: 
• FAS - FREE ALONGSIDE SHIP,
• FOB - FREE ON BOARD,
• CFR - COST AND FREIGHT,
• CIF - COST INSURANCE FREIGHT.
• obowiązki kupującego (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention).

4. CIF i CIP – ubezpieczenie CARGO: 
• ”rodzaje” CARGO – klauzule ładunkowe A, B i C.

5. Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS: 
• brak informacji o wersji warunków dostaw,
• warunki C, brak uzgodnionego punktu dostawy (jest tylko punkt, do którego opłacono przewóz) i konsekwencje tego faktu,
• EXW i DDP naruszenie domicylu celnego,
• nadużywanie EXW,
• stosowanie FOB, CFR i CIF do kontenerów,
• nieporozumienia z miejscem wykonania dostawy w warunkach CFR, CIF, CPT i CIP,
• szukanie w warunkach dostaw tego, czego tam nie ma np.: warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy, obowiązków spedytora czy przewoźnika itp.

II Dzień

1. Umowa spedycji a umowa przewozu: podobieństwa, różnice pułapki: 
• dokumenty przewozowe i spedycyjne: 
• zlecenie przewozowe,
• zlecenie spedycyjne,
• listy przewozowe: 
• drogowy CMR,
• kolejowy CIM,
• konosament morski (B/L).

2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).

3. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym: 
• podział / rodzaje ubezpieczeń: 
• OCP (przewoźnika),
• CARGO (ładunku),
• OCS (spedytora).
• specyfika, różnice, pułapki,
• wyjaśnienie pojęć: 
• wartość ubezpieczenia,
• suma ubezpieczenia,
• franszyza integralna,
• franszyza redukcyjna,
• udział własny,
• rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
• rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach,
• instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
• praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.

4. Przewozy samochodowe: 
• Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR): 
• zakres stosowania,
• pojęcie osoby uprawnionej,
• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
• relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
• reklamacja - jak to robić prawidłowo. 
• Ustawa Prawo Przewozowe (przewozy krajowe): 
• zakres stosowania,
• pojęcie osoby uprawnionej,
• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
• relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
• reklamacja - jak to robić prawidłowo.
Joanna Gankiewicz , tel 224604612 , marketing@progressproject.pl